POGOJI ZA VRAČILO IN REKLAMACIJE
Sport box d.o.o. (v nadaljevanju: prodajalec) odgovarja za stvarne napake izdelka do trenutka prenosa tveganja na kupca (trenutek izročitve blaga kupcu ali tretji osebi, ki jo določi kupec in ki ni prevoznik), ne glede na to, ali mu je bila stvarna napaka znana. Odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pojavijo po prenosu tveganja na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal pred tem. Razume se, da je napaka, ki se je pojavila v šestih mesecih od prenosa tveganja na kupca, obstajala že v času prenosa tveganja, razen če prodajalec dokaže drugače, ali če iz narave blaga ali narave napake izhaja drugače.
Napaka obstaja:
- če stvar nima potrebnih lastnosti za njeno redno rabo ali za trgovino,
- če stvar nima potrebnih lastnosti za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki je bila prodajalcu znana ali bi mu morala biti znana,
- če stvar nima lastnosti in značilnosti, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene ali predpisane,
- če je prodajalec izročil stvar, ki ni enaka vzorcu ali modelu, razen če je bil vzorec ali model prikazan le v informativne namene,
- če stvar nima lastnosti, ki so običajno prisotne pri drugih stvareh iste vrste in ki bi jih kupec lahko razumno pričakoval glede na naravo stvari, zlasti ob upoštevanju javnih izjav prodajalca, proizvajalca in njihovih zastopnikov o lastnostih stvari (oglasi, označevanje stvari itd.).
Potrošnik je dolžan prodajalca obvestiti o obstoju vidnih napak v dveh mesecih od dneva, ko je napako odkril, najkasneje pa v dveh letih od prenosa tveganja na potrošnika.
Kadar se po prejemu artikla s strani kupca izkaže, da ima artikel napako, ki je ni bilo mogoče odkriti z običajnim pregledom ob prejemu artikla, je kupec dolžan pod grožnjo izgube pravic o tej napaki obvestiti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je napako odkril.
Prodajalec ne odgovarja za napake, ki se pokažejo po dveh letih od dneva izročitve artikla. Pravice kupca, ki je prodajalca pravočasno obvestil o obstoju napake, prenehajo po dveh letih, šteto od dneva, ko je bilo obvestilo poslano prodajalcu, razen če je kupcu njihovo uveljavljanje preprečila prodajalčeva prevara.
Če se ugotovi obstoj stvarne napake, ima lahko prodajalec eno od naslednjih obveznosti, vse v skladu s pravili Zakona o obligacijskih pogodbah: odstranitev napake, dobava drugega izdelka brez napake, znižanje cene, razveza pogodbe.
Pravice iz naslova stvarnih napak blaga ureja Zakon o obligacijskih razmerjih.
Kadar je kupec pravna oseba, zanj veljajo pravila o stvarnih napakah, ki jih predpisuje Zakon o obligacijskih razmerjih, zlasti v delu, kjer so stvarne napake za pravne osebe urejene drugače, kot je navedeno tukaj v Splošnih pogojih poslovanja, potem se uporablja Zakon o obligacijskih razmerjih.
Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe
Potrošnik lahko enostransko odpove pogodbo v 14 dneh brez navedbe razloga.
14-dnevni rok začne teči z dnem, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik in ni prevoznik, prevzame izdelek.
Če potrošnik v enem naročilu naroči več izdelkov, ki jih je treba dostaviti ločeno, ali če je blago dostavljeno v več kosih ali več pošiljkah, začne 14-dnevni rok teči od dneva, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik in ki ni prevoznik, prejme zadnji kos ali zadnjo pošiljko izdelkov.
Če je bila dogovorjena redna dobava blaga v določenem obdobju, 14-dnevni rok začne teči z dnem, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik in ni prevoznik, prevzame prvi kos oziroma prvo pošiljko izdelka.
Če potrošnik ni obveščen o pravici do odstopa od pogodbe, njegova pravica do enostranskega odstopa od pogodbe preneha veljati 12 mesecev po izteku 14-dnevnega roka.
Če je prodajalec potrošnika obvestil o pravici do odstopa od pogodbe v 12 mesecih, pravica do enostranskega odstopa od pogodbe preneha veljati 14 dni po tem, ko je potrošnik prejel to obvestilo.
Da bi potrošnik lahko uveljavil pravico do enostranske odpovedi pogodbe, mora o svoji odločitvi o enostranski odpovedi pogodbe obvestiti prodajalca pred iztekom 14-dnevnega roka, in sicer z nedvoumno izjavo, poslano po elektronski pošti na naslov info@sportbox.si, v kateri navede svoje ime in priimek, naslov, telefonsko številko, elektronski naslov, potrošnik pa lahko po lastni presoji uporabi tudi spodaj priloženi primer obrazca za enostransko odpoved pogodbe.
Prodajalec mora potrošniku nemudoma, po elektronski pošti, posredovati potrdilo o prejemu izjave o enostranski odpovedi pogodbe. V primeru odpovedi pogodbe je vsaka stranka dolžna vrniti drugi stranki, kar je prejela na podlagi pogodbe. Razen če je prodajalec ponudil, da bo blago, ki ga je potrošnik vrnil, prevzel sam, prodajalec vrne plačilo šele po tem, ko mu je blago vrnjeno ali ko mu potrošnik predloži dokazilo, da je blago poslal nazaj prodajalcu, če je bil prodajalec o tem obveščen pred prejemom blaga.
Prodajalec ni dolžan povrniti dodatnih stroškov, ki nastanejo zaradi potrošnikove izrecne izbire vrste prevoza, ki ni najcenejša vrsta standardnega prevoza, ki jo ponuja prodajalec. Prodajalec mora plačani znesek povrniti z istim plačilnim sredstvom, ki ga je potrošnik uporabil pri plačilu, razen če se potrošnik izrecno strinja z drugim plačilnim sredstvom in pod pogojem, da potrošnik ni dolžan plačati nobenih dodatnih stroškov za tako povračilo.
Razen če je prodajalec ponudil, da bo blago, ki ga je potrošnik vrnil, prevzel sam, mora potrošnik blago vrniti brez odlašanja in najkasneje v 14 dneh od dneva, ko je prodajalca obvestil o svoji odločitvi o odstopu od pogodbe. Šteje se, da je potrošnik izpolnil svojo obveznost vračila blaga pravočasno, če pred iztekom roka blago pošlje ali izroči prodajalcu ali osebi, ki jo je prodajalec pooblastil za prevzem blaga.
Potrošnik mora kriti vse neposredne stroške vračila izdelka. Potrošnik je odgovoren za vsako zmanjšano vrednost blaga, ki je posledica ravnanja z blagom, ki ni bilo potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in funkcionalnosti izdelka.
Za ugotavljanje narave, lastnosti in funkcionalnosti blaga lahko potrošnik z blagom ravna in ga pregleda izključno na način, ki je običajen pri nakupu blaga v prostorih prodajalca. Blago, ki ga kupec namerava vrniti v 14 dneh, ne sme biti nošeno, oprano, likano, krajšano in/ali spreminjano, odstranjena všita etiketa in/ali všiti logotip ali kakršno koli drugo dejanje, ki bi zmanjšalo vrednost blaga.
V obdobju, v katerem potrošnik uveljavlja pravico do vračila, mora blago hraniti skrbno, torej mora ravnati kot posebej skrbna in vestna oseba. V primeru zmanjšanja vrednosti izdelka zaradi ravnanja z izdelkom se prodajalcu zaračuna znesek prejete kupnine v sorazmerju z zmanjšanjem vrednosti blaga po lastni oceni, pri čemer se upoštevajo objektivna merila vsakega posameznega primera.
Da bi potrošniku olajšali sestavo pisne odpovedi pogodbe, je spodaj naveden informativni obrazec za enostransko odpoved pogodbe, ki ga lahko potrošnik izpolni in pošlje po elektronski pošti na info@sportbox.si.
Potrošnik si lahko prenese kopijo obrazca za enostransko odpoved pogodbe v .pdf različici
Pravica do odstopa od kupoprodajne pogodbe ni dovoljena v naslednjih primerih, ko:
- predmet pogodbe je blago, ki je izdelano po specifikacijah potrošnika ali je očitno prilagojeno potrošniku,
- predmet pogodbe je zapečateno blago, ki zaradi zdravstvenih ali higienskih razlogov ni primerno za vračilo, če je bilo po dostavi odpečateno,
- predmet pogodbe je blago, ki je zaradi svoje narave po dostavi neločljivo pomešano z drugimi stvarmi, potrošnik je posebej zahteval obisk trgovca za izvedbo nujnih popravil ali vzdrževalnih del, pod pogojem, da če med takim obiskom trgovec poleg storitev, ki jih je potrošnik izrecno zahteval, opravi še kakšne druge storitve ali dostavi še kakšno drugo blago, ki ni tisto, kar je potrebno za izvedbo nujnih popravil ali vzdrževalnih del, ima potrošnik pravico enostransko odpovedati pogodbo v zvezi s temi dodatnimi storitvami ali blagom
Kadar je kupec pravna oseba, se zanjo ne uporablja poglavje teh Splošnih pogojev z naslovom »Pravica do enostranske odpovedi pogodbe«. V primeru pravnih oseb se uporabljata Zakon o obligacijskih razmerjih in Zakon o elektronskem poslovanju.
Obvestilo o načinu vložitve pisne pritožbe potrošnika
Vse pritožbe v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov lahko pošljete po elektronski pošti na elektronski naslov info@sportbox.si.
Da bi lahko podjetje Sport box d.o.o. odgovorilo na pisno pritožbo, ki ni bila poslana po elektronski pošti, potrošnike prosimo, da navedejo točne podatke o svojem imenu in priimku ter naslovu, na katerega bo dostavljen odgovor. Podjetje Sport box d.o.o. mora zakonito pisno odgovoriti na pritožbo potrošnika najkasneje v 15 dneh od dneva prejema pritožbe.
V primeru spora bosta Sport box d.o.o. in potrošnik spor rešila sporazumno, če pa to ne bo mogoče, je pristojno sodišče. Potrošniški spori se lahko rešujejo prek platforme ODR Evropske komisije.
Če potrošnik sprejme Splošne pogoje poslovanja, sprejema tudi vse druge pogoje poslovanja, navedene na spletni strani www.sportbox.si, in vse druge določbe, navedene na tej spletni strani. Če se potrošnik ne strinja s katerim koli delom predpogodbenega obvestila ali Splošnih pogojev poslovanja, ga prosimo, da spletne strani www.sportbox.si ne uporablja in ne sklene kupoprodajne pogodbe.
Sport box d.o.o. si pridržuje pravico do spremembe teh Splošnih pogojev in pravil brez predhodnega obvestila. Splošni pogoji so v skladu z zakonodajo Republike Slovenije.